perekond

perekond

18. nov 2019

Sa võid päästa rohkem, kui elu...

Sõitsin autoga mööda Tammsaare teed, kui valgusfooris tuli punaseks läks. Seal punase tule taga nägin ma nii mõndagi ja mõtlesin, et neil inimestel on vist enda ja ka kaaslase eludest täiesti ükskõik. Miks? Loe edasi ja saad teada. Ma saan aru, et olen juba päris mitu postitust teinud liiklusohutuse kohta, aga kuskilt peab ju alustama. Ehk on keegi, kes kuulab, loeb ja kõige olulisem - tähele paneb! Postitusi liiklusohutusest saab lugeda Siit ja ka siit. Esimene neist räägib helkurist ja selle olulisusest ning teine lastest ja laste turvalisusest maanteel. Ka seekordne postitus saab olema liiklusohutuse teemal. Maailma peab ju kuskilt paremaks muutma hakkama.

Istun mina siis punase tule taga. Vaatan paremale, seal autos on vanem meesterahvas ja kirjutab sõnumit, paremal on naisterahvas. kes näpib telefoni. Scrollib miskit. Vaatan taha, autojuht telefonis, ees istuvad kõik telefonis. Punane tuli muutus roheliseks. Osad autojuhid panid oma telefoni ära seda nähes aga minu kõrval mahtuniversaalis istuv meesterahvas seda ei teinud. Hakkas sõitma ning pidi ootamatult pidurdama - esimene autojuht polnud veel liikuma hakanud. Seejärel hakkas uuesti sõitma. Kiirendas ja sõitis kuskil 56 - 60ga, natuke kiiremini kui mina. Reastusin siis ümber temaga samasse ritta. Hetk hiljem avastasin, et eesolev autojuht on vist väga telefonisse süvenenud, sest sõitis 35ga. Reastusin siis kõrvalritta ja hakkasin kiirendama, kui antud autojuht reastus ümber minu ette vaatamata, kas autot tuleb. Pidin tegema äkkpidurduse, mis oleks saatuslikuks saanud ka tagumisele autojuhile, kui tal oleks olnud aeglasem reageerimisvõime.
Seejärel kiirendas juht 60 peale ja taaskord aeglustas 45 peale. Saamata aru, mida või kuidas see juht siis sõidab, reastusin taaskord kõrvalritta lootes rahulikult mööduda juhist, kes mulle ohtlik tundus. Mille peale antud juht arvas, et ta võiks ennast ilma märguannet andmata minu ritta reastada ja kiirendada korralikult, et ennem valgusfoori võimalikult aeglaselt sõita ja kollase tulega siis üle kimada. Ma olin juba sellest väsinud ja olin omadega sellise sõidustiiliga haabersti ringini vedanud, sest antud juht lihtsalt nõnda tohlakas oli.
Haabersti ringil punase tule taha jäänult vaatasin taaskord ringi. Vastu vaatas igalt poolt aga pilt kus inimesed olid telefonis. Oli ka mõni üksik autojuht kes ei tegelenud ei helistamise, sõnumi saatmise ega ka uudiste või insta piltide scrollimisega. Rohelise tule süttides sõitsin muidugi edasi ja sain ringilt läbi kui avastasin, et taaskord juba tuttav autojuht mu ees. Ilmselt istub taas telefonis sest sõidustiil on väga kaootiline. Mõtlesin juba helistada politseisse. Nõnda tekitada ohtlike olukordi ja päris mitu sellist.
Lõpuks õnnestus mul temast mööda saada ja nägingi, et istus telefonis ja kirjutas sõnumit. Milleks? Kas elu ei ole armas või on soov kedagi tappa/haiglasse saata oma tegudega?
Ausalt, ma ei ole musternäidis autojuhist ja kindlasti teen ka mina vigu. Vahel sellest, et olen natuke väsinud või tähelepanematu aga asi mida ma ei tee on roolis telefonis istumine. Kui on oluline sõnum millele peab sos korras vastama ja helistades (hansfreed kasutades) hakkama ei saa, siis tõmban ennast tee äärde ja vastan ära kirjale. Selliseid olukordi on küll haruharva ja tavaliselt kannatab asi ikka sihtpunkti jõudmise ära. Vahel olen ka lasknud oma kõrval istuvatel sõpradel vastata kirjale või lugeda neid, et ma ise ei peaks rooli taga kõrvaliste asjadega tegelema. See on ohtlik! Oleks ma täna olnud aeglasema reageerimisega või minu taga olev juht aeglasem, siis oleks päris korralik avarii olnud. Ma soovin panna inimestele südamele, et kui olete roolis siis palun olge täiskohaga roolis. Liiga palju on selliseid autojuhte, kes tegelevad saja kümne asjaga ning tänu kellele on mitmeid ohtlike olukordi Tallinna tänavatel. Kas meil on liiga vähe Eestlasi? Kas liiga vähe inimesi on surnud või viga saanud, sest keegi istub telefonis, kellelgi pole turvavööd või autojuht tegeleb roolis olles muude asjadega?

Inimesed, palun hoolige endast ja ka oma kaaslastest, et oleks meil vähem õnnetusi teedel ja rohkem inimesi jõuaks tervena igal õhtul koju! See võib päästa rohkem kui ühe elu!