perekond

perekond

11. aug 2020

Imeline Saaremaa

Ma juba vast kolm pĂ€eva kirjutan seda postitust oma peas. Kirjutaks kiirenini, kui oleks arvuti ent taaskord on arvuti katki 😅. 
Reisile pidime minema koos sĂ”prade ja ĂŒhe sĂ”bra lapsega ent elul olid omad plaanid ja kumbki neist ei saanud meiega Saarde tulla. LĂ€ksime siis kahekesi.
Saaremaa reis algas praamijĂ€rjekorras. JĂ€rjekord oli pikk ja soovijaid ikka megapalju ent meil lĂ€ks ĂŒsna hĂ€sti, kui avati teine kassa tĂ€nu millele saime kohe jĂ€rgmise praami peale. 
Mul on tunne, et ehk tĂ”esti nĂ€gin esimest korda Saaremaad kuigi vĂ€idetavalt olla ma seal ka varem kĂ€inud. Muhumaal me palju ringi ei konnanud kui Jaanalinnu farmis. Seal oli peale jaanalindude ka zebra, kĂ€nguruud, emud, hobused ja laamad. Jaanalindudele sai ka sĂŒĂŒa anda, mis oli vĂ€ga kift. Kassas kohe pidin uurima, kas muna osta ka saaks. Poiss seal kĂŒll ĂŒtles, et mune ei ole kuid ta vĂ”ib minna minu jaoks otsima, Ă€kki leiab mulle muna. Peale farmi kĂŒlastust ja elamusi jaanalindudega lĂ€ksin tagasi kassase ja seal ootas mind minu imeline muna! Ta oli leidnud minu jaoks ĂŒhe! 
Jagasime Saaremaa kaheks. Esimesel pĂ€eval otsustasime kĂŒlastada pĂ”hja Saaremaad ja teisel pĂ€eval lĂ”una poolt. See on vist esimene reis, mille me panime paika alles praami peal olles, kui seda saab paika panekuks nimetada. Saaremaale jĂ”udes polnud meil aimugi kus me öö veedame (kaasas olid muidugi telk ja kĂ”ik vajalik telkimiseks), ei olnud aimu teekonnast ja autos otsisime uusi kohti mida kĂŒlastada. KĂŒlastatud kohtadeks sai siis Jaanalinnu farmi, Orissaare militaarmuuseum, mingi vana lagunenud maja suuuure keldrikorrusega (sain teada, et seda kutsutakse Maasi ordulinna varemeteks) panga pank, allikad, KarujĂ€rv, tuulikud. Enamus kohti tuli ka nii, et vaata, see teeviit, kuhu see viiks meid?  Ausalt ma vĂ”iksin öelda, et ae eksprompt reis on olnud vast meie senistest Eesti sisestest reisidest kĂ”ige vahvam. 
Kella nelja paiku, kui olime allikate juures ĂŒtlesin kaasale, et aeg oleks vast ööbimispaik otsida, kuna tunne oli vĂ€sinud. Hetk hiljem avastasime aga, et kĂŒtus on otsas. Kas Saaeemaal tĂ”esti pĂ”hjapool tanklad puuduvad?? 😼 Leidsime tankla mis oli nagu vanast vene Ă”udukast vĂ€lja hĂŒpanud. Igatahes tankla nĂ€gi ÀÀrmiselt huvitav ja antiikne vĂ€lja. 
Auto tangitud oli aeg hakata ööbimiskoha juurde liikuma. Olime valinud selleks kĂ”ige pĂ”hjapoolsema tipu - Kiipsaare telkimisala. Kohale jĂ”udes selgus, et sinna peaks mitu km kĂ”ndima koos telgi, tekkide, madratsi, patjade ja muu toiduvarustuse ning grilliga. Heh, sorry aga jÀÀb Ă€ra. Leidsime jĂ€rgmise variandi, kuhu ööbima saaks minna. Selleks oli veere telkimisala. 
MĂ€letate, et kell neli arvasin, et peaks ööbimiskohta otsima? 
Veeresse jĂ”udes liikus kell juba 8 peale ja meil polnud veel kohta kus ööbida. Veere oli ĂŒsna tĂ€is. JĂ€tsime auto tee ÀÀrde ja hakkasime mööda rannikuÀÀrt kĂ”ndima lĂ”unasse, ehk leiab seal ranna ÀÀres mĂ”ne koha. LĂ”puks otsustasime, et nii on ĂŒsna ebaefektiivne ja HĂ€rra lĂ€ks auto juurde ja ma otsisin platsi edasi. Kella 9 ajal ma selle platsi ka leidsin. Kaasa ajas auto sinna samasse. Kiiresti sai telk pĂŒsti, asjad sisse ning lĂ”puks lĂ”kegi ĂŒles. Daisy oli meie kohast ikka ÀÀretult vaimustuses kuna vesi oli seal samas 2 meetrit meie telgist. See tĂ€hendas seda, et kuni magama minekuni istus koer vees 😀. Enne koera magama panekut pesime ta ikka korralikult meres puhtaks ja kuivatasime Ă€ra. 
Teiselt poolt rannikut, metsa vahelt hakkas kuu kerkima ĂŒles taevasse. Tume punane, nagu pĂ”leks. Imeilus oli! Kaua aga ei jaksanud lĂ”ket teha seega ĂŒsna ruttu pugesime koera juurde telki ja tuttu. Ilmaga vedas meid imeliselt. Ei olnud ei kĂŒlm ega ka liiga palav telgis. TĂ€pselt paras. Muidugi olin varunud ohtralt tekke kaasa, et jahe ei hakkaks. 
Hommikul kella viie ajal hakkas telgi ukse vahelt piiluma pĂ€ike, mis korraks Ă€ratas. Oh, ma pidin sellest pĂ€ikesetĂ”usust pildi saama. See oli imeilus! LĂ”plikult Ă€rkasime alles kella 9 ajal. Siiski vĂ”tsime rahulikult ja nautisime aega, mis meil on. Neid kĂ”ige ilusamaid ja parimaid hetki kahjuks ei anna panna ei piltidesse ja ĂŒsna keeruline on neid ka sĂ”nadesse panna. 
LĂ”unapoole Saaremaad jĂ€i meil SĂ”rve tuletorn, Kuressaare linn ja Kaali jĂ€rv ning tagasitee praamini. 
Majaka juures tegime ka söögipeatuse, seal oli kohvik, toidud olid head ent eriliselt tooks vĂ€lja shokolaadi koogi. Nii head shokolaadi kooki pole ma veel ausalt ennem saanud. Ja kes mind tunneb hĂ€sti, siis suht igal pool proovin seda. 
Kuressaares pĂ”hiliseks oli linnus. Mis siis veel eks? Linnuse ĂŒmber kĂ€isime paadiga sĂ”itmas ja pĂ€rast linnuse mĂŒĂŒride vahel ka jalutamas. Kahjuks koeraga linnuse sisse ei lubatud seega see jĂ€i Ă€ra. 
Kaali jÀrv oli aga suht kokku kuivanud seega jÀrve asemel oli vaid lomp alles jÀÀnud. See kaali oli aga suht pettumus mu jaoks. Ootasin vast miskit muud sellest. JÀrgmiseks korraks jÀÀb kiipsaare tuletorn, kui varustus on vÀiksem siis tahaks ka seda nÀha.
Terve selle reisi ajal oli HĂ€rra nii hooliv ja armas. Koguaeg kĂŒsis: kas tahad sĂŒĂŒa? Kas juua? On kĂ”ik hĂ€sti?😅 Ega ma liiga kiiresti ei sĂ”ida? Liiga aeglaselt? Jne... KĂ”igest muust siis rÀÀkimata. Õhtul lĂ€ksime Ă€mmale kĂŒlla ja veetsime öö seal. Reis oli imeline. See reis pani ikka mĂ”istma, et kĂŒll ma olen omale ikka hea ja Ă”ige mehe valinud. Kahekesi olles ei olnud meil kordagi igav, saime palju naerda ent ka mĂ”nusalt puhata. Sellise imelise mehe olen ma omale saanud. Iga sekund koos temaga oli nii tore ja nii soe. See reis oli lihtsalt vapustavalt vajalik ja vĂ€ga hea! Ma arvan, et sellel reisil kogetud tund3d ja emotsioonid on just need, mis jÀÀvad eluks meelde.